A major UK newspaper accidentally reported that Prince Philip had died.

 

If you think hitting the send button on the wrong text message is bad, spare a thought for the poor soul at The Sun who accidentally published an article declaring His Royal Highness Prince Philip, the Duke of Edinburgh, dead.

The problem being, of course, the Duke is alive and well.

prince philip dead
Prince Philip at Lord's on Wednesday. Image: Getty.

'Prince Philip dead at 95, how did the Duke of Edinburgh die, etc etc' the published headline read.

The article also included the subheadings, 'Who was Prince Philip?', 'When did Prince Philip die?' and 'How did the Duke of Edinburgh die, etc etc'.

The article was published on Thursday morning following news that the Queen's staff had been called to Buckingham Palace for an emergency meeting.

But before a spokesperson for the royal could announce there was "no cause for alarm", The Sun published (accidentally, we can presume) its draft obituary.

Moments later, it was confirmed that while the Prince was alive and well, he would be stepping down from all public engagements later this year.

prince philip the sun
Someone is going to be in big trouble over this.

The Sun's article remained lived on the site for only a few minutes but continued to appear via Google searches for over an hour.

Needless to say, Twitter has gone to town on the accidental article, which, is kind of fair enough, really.

Oof, it is not a good day for the junior responsible for that.

JOIN THE CONVERSATION
FROM OUR NETWORK